وحشت صهیونیست‌ها از ورود یگان رضوان حزب‌الله به شمال فسطین درخواست آلمان از ایران برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه یونان در محاصره آتش| شهرها و بیمارستان‌ها تخلیه شدند سخنگوی سپاه پاسداران در مشهد: پیروزی بر صهیونیست‌ها بسیار نزدیک است | رسانه، رکن برتری محور مقاومت آغاز جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی پزشکیان از شنبه (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) حاجی میرزایی رئیس هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی شد عارف: این‌روز‌ها به منش ارزشمند پزشکیان بی‌انصافی می‌شود محمود عباس وارد روسیه شد سید کامل تقوی‌نژاد دبیر هیئت دولت شد پزشکیان: حق پاسخ برای کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته، محفوظ است ممنوع الخروجی افسران نیروی هوایی اسرائیل از بیم پاسخ ایران سخنگوی سپاه: ترور شهید هنیه با انگیزه تضعیف امنیت ایران صورت گرفته است رئیس پارلمان لبنان پاسخ به اسرائیل را قطعی دانست داعش مسئولیت انفجار روز گذشته در کابل را برعهده گرفت درباره تانک هایی که نقشی سرنوشت ساز در جنگ روسیه و اوکراین دارند| تانک‌هایی برای رجزخوانی شرق و غرب مروری بر روابط ایران و کوبا در آستانه زادروز فیدل کاسترو| فیدل و رفاقتی که هنوز پابرجاست پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس + عکس ترکیه شرط‌های خود برای خروج از خاک سوریه را ارائه داد حفظ هویت ملی و دینی در گرو جهاد تبیین است استرالیا با انگلیس و آمریکا توافق تبادل اسرا و مواد هسته‌ای امضا کرد وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام زیردریایی هسته‌ای خود به خاورمیانه را صادر کرد
سرخط خبرها

درباره تانک هایی که نقشی سرنوشت ساز در جنگ روسیه و اوکراین دارند| تانک‌هایی برای رجزخوانی شرق و غرب

  • کد خبر: ۲۴۴۷۱۲
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
درباره تانک هایی که نقشی سرنوشت ساز در جنگ روسیه و اوکراین دارند| تانک‌هایی برای رجزخوانی شرق و غرب
جنگ اوکراین و روسیه در روز‌های گذشته وارد مرحله‌ای تازه از رجزخوانی شده است که به نظر می‌رسد در این منازعه تانک‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. گزارش‌های روزنامه‌های آلمانی و تحلیل‌های بین المللی نشان می‌دهند که ورود تانک‌های مدرن لئوپارد ۲ به اوکراین، نشانه‌ای جدید از تعهد آلمان و دیگر کشور‌های غربی به حمایت از کی یف در برابر تهاجم روسیه است.

به گزارش شهرآرانیوز، در سال‌های گذشته جهان شاهد بازگشت تنش‌های نظامی به سطح بین المللی بوده است، به ویژه درباره بحران اوکراین و صف کشی دوباره شرق و غرب بر سر این کشور. ماجرای جنگ اوکراین و روسیه در روز‌های گذشته وارد مرحله‌ای تازه از رجزخوانی شده است که به نظر می‌رسد در این منازعه تانک‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. گزارش‌های روزنامه‌های آلمانی و تحلیل‌های بین المللی نشان می‌دهند که ورود تانک‌های مدرن لئوپارد ۲ به اوکراین، نشانه‌ای جدید از تعهد آلمان و دیگر کشور‌های غربی به حمایت از کی یف در برابر تهاجم روسیه است که منجر شد اوکراین از موضع دفاعی به فاز تهاجمی روی بیاورد.

ماشین‌های تمام اتوماتیک کشتار

تانک‌های آلمانی لئوپارد ۲ سری A۸ که به پیشرفته‌ترین فناوری‌های نظامی مجهز هستند، اکنون در اوکراین مستقر شده اند و نقشی کلیدی در دفاع از این کشور برابر حملات روسیه ایفا می‌کنند. این تانک‌ها با دقت و قدرت زیادشان توانسته اند خطوط دفاعی قدرتمندی ایجاد کنند و به عنوان نمادی از حمایت کشور‌های غربی از اوکراین در جنگ با روسیه شناخته می‌شوند. در مقابل، روسیه با استفاده از تانک‌های T۱۴ تلاش می‌کند برتری نظامی اش را بر اوکراین دیکته کند و از این طریق، سیگنال‌های قدرتمندی را به جهان غرب بفرستد.

غرب و چالش مداخله

علاوه بر آلمان، سایر کشور‌های اروپایی ازجمله فرانسه، انگلستان و ایالات متحده با ارسال کمک‌های مالی و نظامی قابل توجه به اوکراین، به دنبال تقویت نیرو‌های این کشور در جنگ با روسیه هستند. این کمک‌ها شامل تسلیحات پیشرفته و پشتیبانی مالی است که به اوکراین اجازه می‌دهد برابر تهدیدات نظامی روسیه مقاومت کند.

این اقدامات کشور‌های غربی در حمایت از اوکراین، از منظر خودشان نشانه‌ای از تعهد عمیق به برقراری امنیت و ثبات در منطقه است، اما از نگاه مقامات روسی چیزی به جز مداخله نظامی در امور سایر کشور‌ها محسوب نمی‌شود. درعین حال، حمایت‌های آشکار نظامی غرب از اوکراین موجب افزایش تنش‌ها میان روسیه و ناتو شده است و چنین وضعی می‌تواند به شکلی فزاینده به نگرانی از وقوع یک جنگ گسترده‌تر در این منطقه دامن بزند.

رجزخوانی سیاست مداران عجول

درحالی که پیش‌تر مقامات روسی اعلام حمایت آلمان از اوکراین را به مثابه اعلان جنگ به روسیه قلمداد کرده بودند، در روز‌های گذشته چاپ یک مقاله متهورانه در روزنامه «بیلد» آلمان دوباره به تنش‌ها دامن زد. این مقاله با لحنی طعنه آمیز به ورود تانک‌های آلمانی به خاک روسیه پس از هشتاد سال اشاره کرده بود. این نوشتار، واکنش بی درنگ و شدیداللحن دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، را به دنبال داشت. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: تانک‌های روسی ممکن است به میدان جمهوری مقابل ساختمان «رایشستاگ» در برلین برسند. 

این اظهارات، فضای افکار عمومی جهان را به یاد وقایع جنگ جهانی می‌اندازد و بیم بازگشت به دوران نزاع میان دو بلوک غرب و شرق را تقویت می‌کند؛ زمانی که سال ۱۹۴۵ و در روز‌های پایانی جنگ جهانی دوم، هیتلر دیگر به زانو درآمده بود و برلین توسط نیرو‌های شوروی محاصره شده بود.

ارتش سرخ در این عملیات حدود ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نیروی نظامی و ۶ هزارو ۲۵۰ تانک و بیش از ۷ هزارو ۵۰۰ هواپیما را راهی برلین کرد و با برتری نظامی پس از یک هفته، پایتخت حکومت رایش سوم را به تصرف درآورد و بدین گونه فتح برلین در تاریخ به ثبت رسید.

تاریخی برای عبرت نگرفتن

به نظر می‌رسد که تاریخ پرتنش روابط میان آلمان و روسیه، به ویژه در دوره جنگ جهانی دوم، بار دیگر درحال تکرار است. در آن دوران، آلمان نازی با هدف فتح روسیه، حملات گسترده‌ای را آغاز کرد که نهایتا با شکست و عقب نشینی روبه رو شد. اکنون با گذشت دهه‌ها از آن دوران، تنش‌های نظامی و سیاسی میان این دو کشور دوباره افزایش یافته و نگرانی‌ها از تکرار وقایع تلخ گذشته بیشتر شده است. این وضعیت نشان دهنده حساسیت زیاد تاریخی و سیاسی میان روسیه و آلمان است.

آرزوی صلح زیر سایه تنش‌ها

درحالی که جهان به سمت بحران‌های بزرگ‌تر حرکت می‌کند، اهمیت صلح و دیپلماسی بیش از پیش احساس می‌شود. این تقابل‌های نظامی و سیاسی باید به عنوان هشداری برای جامعه جهانی در نظر گرفته شود تا از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری شود. فقط از طریق همکاری‌های بین المللی و تمرکز بر دیپلماسی است که می‌توان از وقوع جنگ‌های جدید جلوگیری کرد و جهانی امن‌تر برای نسل‌های آینده فراهم آورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->